BCC INTERVIEW NIEUWSBRIEF JUNI 2022
We hadden het voorrecht om voor onze nieuwsbrief Bram Snabel van BCC te interviewen. Bram is Productmanager Services bij BCC, de webshop die "altijd een oplossing in huis heeft".


Tinka: "Zou je kort wat over jezelf kunnen vertellen en over je rol als Productmanager Services binnen BCC?"

Bram Snabel: "Mijn naam is Bram Snabel en ik ben sinds 2005 werkzaam bij BCC. Ik ben ooit gestart als parttime verkoper en ben door de jaren heen doorgegroeid tot de rol van vestigingsmanager. Sinds begin 2020 heb ik de winkel verlaten voor de rol van Productmanager Services. Als Productmanager Services ben ik verantwoordelijk voor alle niet-fysieke producten. Denk hierbij aan verzekeringen, installatieservices en betaalservices."

Tinka: "Je bent al sinds 2005 werkzaam bij BCC. Hoe heeft jouw loopbaan tot op heden bijgedragen aan de 9.0 als rapportcijfer van jullie klanten?"

Bram Snabel: "Het mooie is dat ik in die afgelopen periode altijd erg dicht bij onze klanten heb gestaan. Enerzijds direct vanuit de commerciële rollen die ik in onze winkels heb gehad anderzijds vanuit de samenwerking met mijn teams. Door die korte lijnen hou je altijd feeling met de wensen van de klant: cruciaal voor het succes van BCC en ook nog eens erg leuk!"

Tinka: "Wat zijn volgens de BCC- klanten de 3 belangrijkste voor jullie 9.0 als klantwaardering?"

Bram Snabel: "Een 9.0 is zeker niet niks en om dit zo hoog te houden is het belangrijk dat je meer levert dan alleen het product. Een klant verwacht van ons dat we het juiste advies kunnen geven, dat we de klant kunnen ontzorgen (zowel bij installatie als bij het gebruik van zijn product) en dat we waarmaken wat we beloven. Je bent niet alleen een dozenschuiver maar een vertrouwenspersoon die met de klant meedenkt in de beste oplossingen."

Tinka: "Wat is jullie visie op betalen in de klantreis, zowel online als offline?"

Bram Snabel: "Online willen we dat klanten veilig, vlot en verantwoord kunnen betalen. De ene klant kiest dan voor iDEAL, de andere klant kiest ervoor om gespreid te betalen met Tinka. In onze winkels wordt uiteraard veelal (contactloos) via PIN betaald, maar ook hier kunnen klanten gespreid betalen als ze dat beter past. Mijn BCC- collega's adviseren de klanten hierover."
In onze winkels verkopen we geen "nee", hetzelfde geldt voor de betaalmogelijkheden die we aanbieden."

Tinka: "Welke algemene trends zie je op het gebied van gespreid betalen in elektronica?"

Bram Snabel: "Bij BCC hebben we al jaren gespreid betalen. In het verleden was er een duidelijk taboe. Het was voor sommige mensen best een stap om voor gespreid betalen te kiezen en met was bang voor haken en ogen. Tegenwoordig zie je dat het veel meer geaccepteerd is om iets niet direct te betalen de voorwaarden zijn duidelijk en je weet waar je voor kiest. Je betaalt per maand voor je muziek, je films, je auto en het is niet meer raar om ook per maand voor je elektronica te betalen."

Tinka: "BCC biedt Tinka gespreid betalen nu zo'n 2 jaar aan aan haar klanten. Zie je veranderingen in koop- en betaalgedrag hierdoor, zoals hogere verkopen, hogere orderwaarde, nieuwe klanten?"

Bram Snabel: "Bij BCC hebben we een uitgebreid assortiment in verschillende prijsklassen. Je kan bij ons een televisie kopen voor 300 euro of voor 3.000 euro afhankelijk van je wensen en de keuzes die je maakt. Door de klant bewust te maken van de betaalmogelijk gespreid betalen zien we dat klanten vaker de keuze maken om voor de betere optie te gaan. Dit resulteert in betere bijverkoop, een hogere orderwaarde en als belangrijkste meer super blije klanten."

Tinka: "Waarom heb je besloten in zee te gaan met Tinka?"

Bram Snabel: "BCC is onderdeel van de Mirage Retail Groep. In Tinka zien we kernwaarden terug die we zelf ook hoog in het vaandel hebben staan waaronder waarde creëren voor de samenleving. Dit doen we onder andere door deskundig advies bij onze klanten thuis en persoonlijk advies in één van onze 61 winkels. Tinka doet dit door te fungeren als verantwoorde financiële sidekick bij financiële beslissingen van haar vele miljoenen klanten. Hier zitten ook BCC- klanten tussen dus dat geeft extra vertrouwen, naast Tinka's jarenlange ervaring in online en offline retail."

Tinka: "Welke ontwikkeling heb je de afgelopen jaren gezien als het gaat over betaalgewoonten van BCC- klanten?"

Bram Snabel: "Met de opmars van abonnementen voor allerlei verschillende producten zie je ook dat klanten steeds vaker bereid zijn om per maand te betalen voor hun producten. Onze klanten hechten veel waarde aan de kwaliteit van hun producten en zijn steeds vaker bereid om het gebreid te betalen als ze daarmee meteen voor de beste en mooiste oplossing kunnen kiezen."

Tinka: "Welke tips aangaande de betaalreis heb je voor collega merchants?"

Bram Snabel: "Naast de eerder genoemde redenen om voor Tinka te kiezen was voor ons de klantreis van zowel online klanten als die in de winkel erg belangrijk. Bij Tinka hebben we een partner gevonden die er alles aan doet om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen. Geen gedoe met onduidelijke contracten, handtekeningen of kleine lettertjes. Gewoon een goed en makkelijk proces om snel en verantwoord een aanvraag in te dienen. Het is voor klanten vaak spannend om zoiets aan te vragen en hoe duidelijker het is hoe fijner het wordt ervaren."

Tinka: "Ter afsluiting: Wat vind je van het nieuwe Tinka - brand? Welke 3 gedachten komen bij je naar boven?"

Bram Snabel: "Het nieuwe Tinka - brand ziet er fris en eigentijds uit, straalt vertrouwen uit en nodigt uit tot een open conversatie over de slimste en meest verantwoorde betaaloplossing voor onze klant."