MEET TEAM TINKA - MARLEEN
MEET TEAM TINKA - MARLEEN

Marleen Kappert is sinds vijf maanden onze Head of People Experience. Ze werkt vanuit een ambitie tot verandering en om het goede te doen voor alle medewerkers. 'Ik wil onze 'Tinkans' – zoals we Tinka-medewerkers intern noemen - een zo goed mogelijke medewerkerservaring geven. Vanaf hun sollicitatie tot het moment dat ze hun carrière ergens anders vervolgen en alles wat ertussenin zit.' Lees in deze blog hoe Marleen werken bij Tinka ervaart!


'IK GELOOF IN TINKA'S AMBITIE'

'Ik heb één leven en kan één keer kiezen hoe ik mijn tijd inzet. Dus met mijn werk wil ik bijdragen aan een doel waarin ik geloof. En dat vind ik bij Tinka. Hier zie ik waardegedreven mensen die van betekenis willen zijn. Allemaal met de ambitie om echt verschil te maken in de markt voor achteraf en gespreid betalen. Daar wil ik onderdeel van zijn. En ik denk oprecht dat we de juiste mensen bij elkaar hebben om die verandering te bereiken. We beseffen dat er nog veel werk te doen is, maar met ons enthousiasme versterken we elkaar.'

EEN GEVOEL VAN VERWACHTING


'Ken je dat gevoel als kind van positieve spanning vlak voor je verjaardag? Niet kunnen slapen, omdat je je afvroeg welke cadeaus je zou krijgen en hoe je feestje zou zijn? Dat gevoel van verwachting heb ik vanaf mijn eerste dag bij Tinka. Ik heb alle ruimte om te doen wat goed is voor de medewerkers en om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Bij Tinka maken we keuzes omdat we iets belangrijk of verantwoord vinden, denk aan het insourcen van onze klantenservice. Ook al zeggen buitenstaanders dat iets zoals het overnemen van de hele HR- en payroll in een paar maanden tijd niet kan, we zorgen er met elkaar gewoon voor. Tegelijkertijd weet ik bij de start van zo'n nieuw HR-project vaak nog niet hoe we het gaan doen en dat is ook spannend. Maar als het gelukt is, geeft het enorm veel voldoening.'

WERK WAAR JE MAAR WILT

'Wat ik heel belangrijk vind, is dat we mensen ontwikkelkansen en vrijheid geven. Een concrete vorm waarin die autonomie tot uiting komt, is ons 'work from anywhere'-beleid. In coronatijd is het logisch dat mensen op afstand werken, maar wij blijven bij deze nieuwe manier van werken, ook als het niet meer verplicht is. Als we – bijna - allemaal thuis werken, maakt het niet uit of je je werk vanuit Zwolle, Lissabon of Stockholm doet. Een collega die een jaar in Spanje wil wonen, kan gewoon bij ons blijven werken. Toptalent dat in het buitenland woont, hoeft niet te verhuizen. En medewerkers die wel op kantoor willen werken, zijn ook welkom. Voor mezelf is mijn werk-privébalans nu beter. Doordat ik thuis werk hoeven mijn kinderen op woensdagmiddag niet naar een buitenschoolse opvang en zie ik ze vaker, dan wanneer ik dagelijks van vroeg tot laat op kantoor zou zitten. Zo kiest iedereen wat hij of zij prettig vindt en wat bij zijn of haar privésituatie past. En we verwachten echt niet dat alle medewerkers de hele dag achter hun laptop zitten. Ga gerust sporten of wandelen overdag als die afwisseling je een betere focus geeft.'

'PROUD TO BE A TINKAN'

'Ik zie een organisatiecultuur niet als statisch gegeven, maar een omgeving die we met elkaar creëren. Daarin zijn onze virtues – deugden – belangrijk; die bepalen hoe we intrinsiek met mensen willen omgaan. Zoals toegewijd zijn en attent. Dingen die je niet moet zeggen, maar moet doen. Dan is het mooi om te horen dat nieuwe Tinkans verrast zijn over de mate van transparantie en laagdrempeligheid. En dat we onze medewerkers gelijk en eerlijk behandelen. We zijn pas net zelfstandig, dus we zijn veel HR-processen nog aan het inrichten. Maar dat doe ik vanuit vertrouwen in onze mensen en dus niet met procedures om medewerkers te controleren. Ik wil werken aan HR-beleid dat mensen vooropstelt en een werkomgeving waarin iedere medewerker zegt: 'I'm proud to be a Tinkan'.


Trekt onze drive om de markt ten goede en op een verantwoorde manier te innoveren je aan? Join the Tinka-community! Houdt onze LinkedIn-pagina in de gaten!