VERHOOG JE CONVERSIE MET AR EN VERANTWOORDE BETAALMETHODEN
Gespreid betalen en augmented reality zijn over een paar jaar niet weg te denken uit webwinkels. Daarover hield Buckaroo samen met Bluebird Day en Tinka een webinar op 17 juni 2021. Heb je die gemist, maar vraag jij je wel af hoe je jouw klant een optimale customer journey geeft door AR en een goede betaalstrategie? Kijk direct de webinar terug. Of ontdek hieronder de belangrijkste punten.
Nederland shopt meer online

Buckaroohost Marijn de Kok trapte af met de boodschap dat 'dankzij' corona er het afgelopen jaar meer online aankopen zijn gedaan dan ooit; een groei van 40%. Mensen geven steeds meer en vaker online geld uit. Daarom benadrukt Marijn dagelijks bij zijn klanten: 'Zorg voor een goed werkende check-out!'

Onderscheid je webwinkel met AR

Een 'quick look' waardoor je als consument online ziet hoe een bank in jouw tuin staat of hoe die tv aan je muur hangt. Daniël Klomps – E-commerce strateeg van Bluebird Day - verwacht dat dit soort toepassingen van AR, waarbij je iets virtueel toevoegt aan de bestaande wereld, de e-commerce op zijn kop gaat zetten. Google omarmt AR en nu al koopt 61% van de mensen liever een product op een website die AR biedt. Waarom je volgens Daniël AR moet inzetten? 'Je bent als webwinkel onderscheidend, je maakt de verbinding tussen offline en online winkelen en je biedt je klanten de beleving die ze zoeken.'

Achteraf betalen is een – verantwoorde - uitkomst

Kijken, ervaren en daarna pas betalen. Buy now, pay later (BNPL) is een steeds populairdere betaalvorm. Met zestig jaar ervaring en jaarlijks anderhalf miljoen unieke klanten is Tinka de meest ervaren aanbieder in Nederland op de achteraf betalen-markt. Karlheinz Toni, Tinka's CEO, zette een aantal feiten onder elkaar:

  • 39 % van de Nederlandse klanten wil eerst het product zien en daarna betalen

  • Eenderde van de consumenten heeft geen geld voor een onverwachte uitgave van € 500,-

  • Momenteel komt 10 % van de omzet in Nederlandse e-commerce van achteraf betalen

  • De komende vier jaar brengt Tinka het aantal klanten met betalingsproblemen terug van 4 % naar 0.7 %

Het valt Michiel Beekman - co-host en Buckaroo's sales executive - tijdens de Q&A op dat de CEO van Tinka, niet voor het eerst, het zogeheten 'Schuldeisersmanifest' noemt. Karlheinz licht toe hoe belangrijk hij het vindt om betaalmethodes verantwoord aan te bieden. 'Het is kwalijk als het onderdeel van een businessmodel is dat mensen in de problemen komen. Dat kan anders. Daarom hebben wij voor consumenten heldere voorwaarden en geen verborgen kosten. En retailers krijgen hun producten sowieso betaald, doordat wij het risico overnemen.'

Benieuwd naar het Schuldeisersmanifest? In deze blogpost leggen we het verder uit.

In een notendop

De drie belangrijkste ontdekkingen van host Michiel na de webinar:

1. AR is booming

2. Gespreid betalen komt bij elke klant ter sprake en is onmisbaar in je check-out

3. Bij Tinka zijn consumenten geen producten, maar mensen