Zo maak je van winkelmandverlaters tevreden klanten
Je zult het vast herkennen. Een klant heeft lekker rondgeneusd in je webshop. Hij heeft zijn winkelwagentje volgeladen, komt aan bij de check-out, en dan is hij plotseling verdwenen… De artikelen zijn niet afgerekend en je klant komt niet meer terug. Hoe komt dat en wat doe je daaraan?


Het Baymard Institute doet onafhankelijk onderzoek naar de gebruikerservaring rondom e-commerce. Dit instituut onderzocht waarom mensen hun digitale aankoop afbreken. En ontdekte dat bijna 70 procent van de online bestellingen vroegtijdig afgebroken wordt.Bron: https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate.


Te weinig betaalmethodes

Het achterlaten van een gevulde winkelmand heeft verschillende redenen:

  • Hoge extra kosten

  • Trage levering

  • De verplichting om een account aan te maken

  • Te weinig betaalmethodes om uit te kiezen - dit is voor zeven procent van de consumenten de reden om hun bestelling af te breken.


Verhoog je conversie

Het aanbieden van meerdere betrouwbare betaalmethodes kan dus helpen om je conversie te verhogen. Je geeft je klanten meer keus op het gebied van betaalopties, waardoor de kans groter is dat zij hun bestelling zullen afronden.



Al 60 jaar een beproefde betaalpartner

Tinka biedt verantwoorde betaalmethoden voor je klanten en heeft in de afgelopen zestig jaar haar waarde ruimschoots bewezen. Voeg Tinka toe aan de betaalmogelijkheden in jouw webshop, zodat je klanten naar tevredenheid hun bestelling afronden.


Meer info? Kijk op https://merchantinfo.tinka.nl/